EZ Flour : Tepung Kuih Mudah, Cepat & Sedap

Assalammualaikum uols !

Terharunya dapat kuih gebu gebas hasil tangan sendiri. Dari kepelbagaian jenis kuih sehingga kek korang boleh hasilkan dengan EZ Flour !

EZ Flour : Tepung Kuih Mudah, Cepat & Sedap || Menariknya tepung ni, korang cuma tinggal letak air sahaja kerana sudah tersedia di adun dengan yis, majerin, gula dan garam. Bukan sahaja kuih muih, malah roti dan kek juga boleh dihasilkan dari EZ Flour. Sangat memudahkan kerja rumah korang dan jimat pembelian tak perlu kerap  membeli kuih muih diluar sana. Bagi korang yang baru berjinak-jinak dengan penghasilan kuih muih ataupun kek bolehlah gunakan EZ Flour sebagai tepung pilihan.

Ju beli sepaket ni dengan harga RM15. Packaging comel dengan warna merah jambu dan istimewanya tutup buka packaging EZ Flour ni menggunakan ziplock. Kualiti tepung pun terjamin. 




    



Cara Penyediaan EZ Flour untuk kuih muih atau roti :

  • Tambahkan 290 ml air atau susu segar untuk 450 gram EZ Flour
  • Uli sehingga menjadi doh. Kemudian biarkan kembang selama 5-10 minit
  • Bentukkan kuih muih atau roti anda 
  • Goreng/kukus/bakarmengikut kesesuaian jenis kuih muih yang anda hasilkan
  • Sedia untuk dihidangkan

Cara penyediaan EZ Flour untuk kek atau muffin :
  • 125 gram EZ Flour (mengikut kesesuaian dan saiz hidangan anda)
  • 1 cawan gula
  • 2 biji telur
  • 300 ml susu segar

Cara penyediaan EZ Flour untuk menggoreng Ayam/Udang atau Sotong :
  • Serbuk kari
  • Garam
  • Serbuk roti
  • Gaulkan seperti biasa


Ju dah gunakan sepaket buat kuih pau goreng berinti ikan bilis tempoh hari. Hasil dari EZ FLOUR ? Gebu kan pau goreng Ju 😍 Nak buat pizza guna EZ Flour pun boleh. Tak payah ralit lepas ni nak beli bahan-bahan, semuanya dah ada lengkap dalam satu packaging dengan EZ Flour. 



12 comments

  1. wahh mau cari ni..memang sesuai utk org pmalas macam sa..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahahah nda juga ba utk pemalas. kadang2 kita ni kjar masa kan, jadi adanya tepung gini nda payah jg malar mbeli dluar =)

      Delete
  2. Ni lagi bagus, ngam la ni menyenangkan kerja membaking.

    ReplyDelete
  3. senang la nak masak kalau macam ni.

    ReplyDelete
  4. Wah, senangnya pakai tepung nie, nak kena cari la.. =) btw, cantik header sis.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah bole guna utk kmudahan harian kita sekali skala =)
      blm siap spenuhnya lagi blog ju xD btw terima kasih tau =)

      Delete
  5. pernah kakaku bwa balik tpung ni dr kk, dia buat campiang kcg htm, punya lembut jun, mmg best tpung ni

    ReplyDelete
  6. senangnya ada tepung ni..bancuh dan uli je. mudahnya memasak :)

    ReplyDelete