24 Jan 2017

YOU ARE WHAT YOU EAT

Assalammualaikum uols !

You are what you eat || Indeed ! Apa pun jenis makanan yang kita makan akan menjadi sebahagian daripada diri kita sama ada dalaman atau luaran. Tubuh badan yang sihat dan kulit yang cantik bukan lah bergantung 100% kepada jenis skincare  yang kita guna atau ubat-ubatan yang tidak di ketahui kesan nya di kemudian hari tetapi kulit yang cantik dan tubuh badan yang sihat bergantung kepada pengambilan makanan kita pada hari ini. Percaya tak ? 😏

Namun, dek cuaca & persekitaran masa kini yang sangat merbahaya kepada kulit kita, memang perlu untuk kita gunakan kosmetik yang mengandungi bahan perlindungan untuk luaran kita contoh seperti losyen/sunblock/kosmetik yang mengandungi SPF mengekang sinaran matahari. Itu memang Ju tak nafikan. Tapi bagaimana penjagaan dalaman kita ? 😚

Lihat gambar di bawah yang Ju dapat dari Google, jenis buah-buahan yang hampir sama dengan organ dalaman manusia & sememang nya membawa khasiat tertentu kepada tubuh badan menerusi jenis buah yang di perlihatkan.




"The healthier the foods are that you consume, the better your skin will look. The less attention we pay to what goes in our mouth, the more problems we may see cropping up with our skin." 
~ Samantha Heller (clinical nutritionist at Medical Center in New York City)

Rahsia kulit cantik & dalaman yang sihat bermula dari cara pemakanan kita kemudian gaya hidup kita pada hari ini. Korang makan apa hari ni ?😁
Location: Sabah, Malaysia

3 comments:

  1. a'aa kan sis, buah-buahan tu nak sama dgn organ kita... hebatnya Allah

    ReplyDelete
  2. wah tak perasan selama ni :D
    http://mellyacrayola.blogspot.com/2017/01/segmen-ice-breaking-version-10-by-mellya.html

    ReplyDelete
  3. Hebat kan ciptaanNya. Lepas nie kena makam byk sayuran nampaknya. Lagi2 lah mcm ana yg dah masuk 3 series 😅

    ReplyDelete